Obsługiwane przez usługę Blogger.

Trzy po trzy. Naleśniki z makiem i lemon curd

By 19:00 ,

Trzy po trzy” to pomysł Maggie na wspólne gotowanie z wykorzystaniem trzech konkretnych składników. Co fajnego można wymyślić z cytryny, maku i jajek? Jak się dobrze zastanowić, to sporo różnych rzeczy ;) 
Ja miałam kilka pomysłów, ale ostatecznie postanowiłam zrobić makowe naleśniki z lemon curdem. Wyglądały nie tylko ciekawie, ale okazały się również przepyszne :) Swój żółty kolor zawdzięczają dodatkowi budyniu waniliowego. Z podanej ilości składników wyszło mi 8 niedużych (średnica ok. 15 cm) naleśników. 
Inne przepisy z wykorzystaniem maku, cytryny i jajek znajdziecie u Wiery, Siankoo, Maggie, Gin, Patisona i Wojciecha ;) 

 

NALEŚNIKI Z MAKIEM Z LEMON CURD 
  • 1 budyń waniliowy bez cukru, 
  • ½ szklanki mąki, 
  • 1 szklanka mleka, 
  • 2 łyżeczki cukru pudru, 
  • 2 jajka, 
  • szczypta soli, 
  • 1 łyżka maku, 
  • 1-2 łyżki oleju, 
  • masło do smażenia, 
  • + dodatkowo ½ porcji lemon curdu 

Proszek budyniowy, mąkę, mleko, cukier puder, jajka, sól, mak i olej wymieszać na gładkie, lejące się ciasto. Odstawić na ½ godziny, aby „odpoczęło”, a następnie usmażyć naleśniki. Ja zwykle smaruję patelnię masłem tylko na samym początku, później smażę już na suchej patelni – dodatek oleju do ciasta sprawia, że naleśniki nie przywierają (choć oczywiście kluczem do udanych naleśników i tak jest dobra patelnia). 

Gotowe naleśniki smarować lemon curd i składać na pół albo w kopertę. 


(inspiracja: blog Smacznie z Joanną

Może zainteresuje Cię również

19 komentarze

  1. Z makiem nigdy nie jadłam nalesników;)

    OdpowiedzUsuń
  2. widze, że też lubisz lemon curd jak czeczotka mak, ładne, że aż żal jeść

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda mega pysznie. Chyba robię takie na przyjazd siostry :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obłędnie wyglądają. Masz świetne pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł, aby dodać mak do naleśników. Wypróbuję przy najbliższej okazji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam muffinki cytrynowe z makiem, więc myślę że takie naleśniki również trafiłyby w moje smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na naleśniki inaczej:-). Są piękne i pewnie smaczne! Super ta Wasza akcja:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają pięknie! Bardzo ciekawy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  9. lemon curd uwielbiam, a te makowe naleśniki super, nie wpadłabym na to :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo nietypowe naleśniki, ale z tym lemon curd z chęcią bym spróbowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy zamiast maku można wrzucić sezam? nie spali się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinien się spalić, bo naleśniki smażą się krótko. Ale pewna na 100% nie jestem, bo z sezamem nie próbowałam ;)

      Usuń
  12. super pomysł z tym makiem:) świetne śniadanko:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł na akcję :) No i oczywiście naleśniki wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jejku, dlaczego, ja głupia, nie przeglądam Twojego bloga częściej? :)
    Naleśniki z makiem zrobiłyby furorę na "dziecięcym" śniadaniu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudnie wyglądają takie piegowate :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne.
    Ja do cista kiedyś dosypałam czarnego sezamu
    A tu ostatnie moje naleśniki http://polykajzsurri.blogspot.com/2013/04/nalesniki-z-farszem-szpinakowym.html

    OdpowiedzUsuń